Historik...

... om Östmarks MFF

1977 föddes idéerna om en motorbana i Östmark.
Det var Evert Berglund, Göte Jansson, Nils-Åke Antonsson och Stig Jakobsson, som satt på en bänk i Östmarksparken och diskuterade vad man skulle göra med den gamla bergtippen väster om parken. De kom snart överens om att byggnad av en motorbana vore en bra ide! Billerud AB var villiga att upplåta mark för bygget. Så nu var det bara att bilda en förening.
Den 7 sep 1977 kallades bygdens folk till möte varvid Östmarks Motor o Fritidsförening bildades.

De första spadtagen togs några dagar senare och tack vare att bygden ställde upp med allt vad maskiner och verktyg heter kunde bygget komma igång med rask takt.

1981 fick banan sitt första elddop då tävlingar anordnades med bland andra Per Engseth, Per-Inge Walfridsson och Lars-Erik Walfridsson som deltagare.

1983 arrangerades Banans Dag för första gången och detta är ett återkommande arrangemang varje år, med bland annat det så populära husvagns-racet.

1993 ansökte ÖMFF om medlemskap i Bilsportförbundet.
I samband med detta har banan genomgått åtskilliga ombyggnader och är i dag en mycket fin anläggning som vi är stolta över!

Vår inriktning är främst Folkrace, Crosskart samt Företagsrace där vi har en bilpark bestående av Volvo 740-240.